Sunday, January 16, 2011

Tenang .. the battle begun.. via twitter..



The battle for the heart & votes of Tenang folks has begun.. via twitter..

Tatkala hendak mengemaskini status twitter berkenaan blog entri untuk laman fotoblog saya .. terlihat sekilas beberapa update dari beberapa personaliti politik tanahair.. semua menjurus kepada perkembangan di Tenang.. nampaknya calon Tenang telah diumumkan.. Puan Normala Sudirman, Ketua Muslimat PAS Labis untuk pilihanraya kecil pertama tahun 2011.. Tahniah kepada PAS kerana mengumumkan calon muslimat untuk pilihanraya ini..

Terdetik di hati.. nampaknya medium cyberwar ini sememangnya dimonopoli dan diambil berat oleh policitian ... ia seolah menjadi medium bukan sahaja untuk menyebarkan pandangan mereka tetapi juga menjadi medium untuk mereka menghebahkan aktiviti terkini mereka... acapkali terlihat status seperti
  • dinner with indian/malay/chinese community of ***
  • just meet up with RA of ***
  • lunch with ** discussiong ***
Namun tika ini.. pemenangnya amat berat sebelah...  majoriti pemainnya dari kalangan Pakatan Rakyat...  amat sedikit ahli politik Barisan Nasional yang mengambil berat akan medium ini..Kalau dijadikan permainan padang bola tanpa limit ahli BN pasti kalah 20-3 sebab yang hanya berminat dengan medium ini tinggal Najib, Khairy dan Dr Chua. Ada ahli politik BN yang lain pun hanya berminat berbicara benda kosong umpama EPL.. golf..  dsbnya.. kalau berbicara politik dalilnya kosong.. hanya tahu menghentam peribadi aja.. sedikit sekali ada update tentang aktiviti yang memberi manfaat untuk rakyat di kawasan parlimen/adun mereka.. Twitter terakhir dari Timbalan Najib (Muhyiddin) ialah pada 2 July 2009 (18 bulan yang lalu!).

Kalau ada sesuatu yang ahli politik pakatan pelajari dari ribut politik 2008.. ialah cyberwar matters.. ahli politik BN? They seem to learn nothing... and keep playing the stupid & dangerous racial cards.. cybertroopers hanya sibuk membuat posting pengacau yang tidak berilmiah yang menggambarkan kebodohan sendiri..

Kalau anda fikir medium ini tidak bermakna.. sila lihat tweet dari shamsuliskandar di bawah... 


 Sepantas kilat seantero malaya yang mengikuti saudara shamsuliskandar akan mengetahui ketidakadilan yang berlaku kepada suami calon PAS (yang mana sebahagian kecil mungkin pengundi di Tenang ataupun mengenali seseorang di sana).. seorang guru di Tenang/Labis yang apabila isterinya dikhabarkan akan menjadi Calon PAS untuk pilihanraya Tenang terus ditukarkan dengan notis 24jam ke JB...  Boleh tahan baghal jugak  ...  Mungkin anda puas dapat mengucar kacirkan sedikit hidup orang yang menyokong perjuangan PAS tetapi lupakah anda bahawa fakta ini boleh membuatkan pengundi atas pagar memberikan undi simpati kepada PAS? Mainkan saja sentimen kekejaman yang sememangnya jelas ada elemen penganiyaan ini dan pasti akan ada yang memberikan undi mereka kepada PAS kelak. (kemaskini: arahan pemindahan telah ditarikbalik .. )

Meanwhile.. lets take a back seat and enjoy watching another political wrestling  .. i'm waiting for the smack down move ;)

#ini pandangan dari seorang newbie twitter yang masih terkial kial lagi memahami kod arahan twitter...learning slowly..

1 comment:

  1. am reading. agreeing. angguking juga ;p
    we just need to think out of box. to reflect back, if we only focus for one thing, it will darken all the bright side of other things. think so.

    ReplyDelete

Popular Posts (30 days)

Latest post from my photography blog